۲۸ بهمن ۱۳۸۸، ۸:۲۶

پیروز موسوی:

روزانه 600 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می شود

روزانه 600 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: قائم مقام منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هم اکنون روزانه 600 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، سیدپیروز موسوی سه شنبه شب در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر افزود: این در حالی است که این میزان تولید گاز در 30 سال گذشته 140 میلیون لیتر متر مکعب گاز بوده است.

وی اظهار داشت: ذخائر قابل استحصال نفت در 31 سال گذشته 52 میلیون بشکه نفت بوده اما در حال حاضر این میزان به 138 میلیون بشکه نفت رسیده است.

قائم مقام منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه ظرفیت پالایشگاهی کشور هم اکنون یک میلیون و 650 هزار بشکه در روز است، گفت: ذخایر انبار شده گاز در 31 سال گذشته 14 تریلیون مترمکعب بوده است این در حالی است که هم اکنون این رقم در حال حاضر به 30 تریلیون متر مکعب رسیده است.

موسوی در خصوص تولید محصولات پتروشیمی نیز گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی نیز 33.5 میلیون تن در سال بوده که در حال حاضر به 47 میلیون تن در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه درآمد هر فاز پالایشگاهی در پارس جنوبی 5 میلیون دلار در روز است، گفت: سهم ذخائر گازی در پارس جنوبی 14 هزار میلیارد متر مکعب گاز و 18 هزار بشکه میعانات گازی است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیزگفت: هیچ سرمایه ‌گذاری مطمئن تر از سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز به ویژه در استان بوشهر نیست.

غلامعلی میگلی‌ نژاد با بیان اینکه استان بوشهر از هر جهت قطب انرژی کشور محسوب می‌شود، افزود: حرکت به سمت پویایی و شکوفایی استعدادهای خدادادی در این استان شتاب بیشتر و بهتری به خود گرفته و روند توسعه استان بوشهر را تغییر داده است.

وی اظهار داشت: بوشهر به دلیل نزدیکی به محل تامین خوراک پالایشگاه‌های نفت و گاز این اطمینان را می‌ دهد که سرمایه ‌گذاری در بوشهر مقرون به صرفه باشد.

کد خبر 1035727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha